המוצר נוסף בהצלחה!
המוצר נמחק בהצלחה!

העגלה שלי

לסיום קנייה
₪0

קופונים והטבות

יש לך קופון או הטבה? הגעת למקום הנכון

מחיקת עגלה

בחרתם למחוק את כל המוצרים מהעגלה, האם להמשיך?
כתב: אופטיקה כהן
קראו: 2,901 גולשים
19/02/17, 23:22

חשיבות בדיקת עיניים

למה. חשוב לבדוק את העיניים

העיניים הן החלון לבריאות הגוף שלנו. דרכן יכול ממוחה לבריאות העין להעריך את מצב בריאותך.
דרך העיניים ניתן להסתכל ישירות על העורקים והוורידים ולגלות מחלות מערכתיות מסוימות, כגון לחץ דם, סכרת,אנמיה, כולסטרול  ועוד.
כמו כן ישנן מחלות עיניים נפוצות שחשוב לגלות ולטפל בזמן.
שאלו את עצמכם מידי יום:

·        האם העיניים שלי מרגישות טוב?
·        האם עיניים שלי נראות טוב?
·        האם אני רואה טוב?

אם עניתם לא לאחת השאלות, אנא פנו לבדיקה. בדיקה קלה ולא פולשנית זו עשויה למנוע בעיות עיניים רבות כגון:
·        גלאוקומה: הגורמת לעליה של הלחץ התוך עיני, דבר הגורם נזק בלתי הפיך לעצב הראיה ולהיצרות שדה הראיה המרחבי.
·        קטרקט: במצב זה, העדשה התוך עינית הופכת להיות עכורה. בעיה זו נפוצה בקרב האוכלוסיה המבוגרת. הראיה הופכת למטושטשת עד כדי הצורך להחליף את העדשה התוך עינית בעדשה מלאכותית.

בדיקת ראייה צריכה להתבצע על ידי אופטמטריסט מומחה שיוכל לאבחן את הבעייה ולהתאים לך פתרון מדוייק.
 
  לקביעת תור לבדיקת ראייה השאירו פרטים בטופס שבצד ימין. 
 
 
ילדים וראיה
כשהתינוק בן 6־8 חודשים, יש לקחת אותו לבדיקת עיניים אצל רופא עיניים או אופטומטריסט עם התמחות בילדים (לפי החוק בישראל, רק רופא עיניים רשאי לטפטף לילד טיפות להרחבת אישונים, בבדיקה הרופא בודק את תפקוד העיניים, הימצאות פזילה, את עצב הראייה והרשתית, ובנוסף מנסה לזהות אם קיימות אסטיגמציה או חשש לעין עצלה.
יש לחזור על הבדיקה בגילאי שלוש ושש, לפני העלייה לכיתה א’. 

איך נדע שהילד סובל מבעיה בעיניים?
ילד פעוט אינו יכול לדעת שמשהו בראייתו פגום,. לכן שימו לב אם הוא מפגין את אחד הסימנים הבאים:
·        משפשף את העיניים או מגרד אותן,
·         דומע, מקרב חפצים לעיניים
·        , או עוצם עין אחת כדי למקד את המבט
·        . כמו כן, בדקו איך הילד מתנהג מול הטלוויזיה: האם הוא מאבד מהר את הריכוז כשהוא יושב רחוק מהמסך? זה יכול להצביע על קוצר ראייה.



איפה כדאי להתאים לילד משקפיים?
בכל חנויות האופטומטריה המורשים מטעם משרד הבריאות, אפשר למצוא מבחר מגווון של משקפי ראייה. עם זאת, כשמדובר בילדים, כדאי ללכת איתם לחנויות אופטיקה המתמחות בגיל הרך. חנויות אלה מעוצבות בצורה מזמינה וחמימה, עם משחקים ודמויות מעולם הילדים, והן מציעות מבחר מגוון של משקפי ראייה לילדים בלבד, כולל מותגים. העיצוב ירגיע את הילד ויגרום לו לחוש בנוח, וכך בחירת המשקפיים תישמר אצלו כחוויה נעימה ורגועה.

על מה יש להקפיד בקניית המשקפיים?
ילדים אוהבים לשחק, לרוץ ולהשתולל, ובכלל להשתתף בפעילויות שבהן המשקפיים נוטים להישבר או להתעקם. לכן חשוב להקפיד שהעדשות יהיו עשויות מפלסטיק, כדי למנוע פגיעה העיניים. כמו כן יש להקפיד שהמגרת מכסה את כל שטח העין
אם ילדכם אוהב פעילויות ספורטיביות, בחרו מסגרת המצוידת בקפיץ מיוחד מאחורי האוזניים, שתפקידו למנוע מהמשקפיים ליפול. מומלץ לבחור בעדשות חזקות מאוד ולצייד אותן בציפוי נגד קרינת השמש (UVA ו־UVB) ובציפוי קשיח.
 דבר נוסף שחשוב לשים אליו לב הוא גשר האף של הילד. אצל ילדים גשר האף אינו מפותח, ולכן יש להקפיד על מסגרת עם אף אורתופדי או גשר אף מלא מסיליקון.
 
איך משכנעים את הילד להרכיב משקפיים?
פעמים רבות ההורים כל־כך נחרדים מהעובדה שילדם הפעוט נזקק למשקפיים, שהחרדות האלה עוברות גם לילד שהופך לסרבן משקפיים. אז גם אם אתם מבוהלים או עצובים, קודם כל תירגעו. אל תשדרו את הרגשות השליליים לילד.
שנית, יש לזכור שילד קטן מתקשה לעתים להסתגל למשקפיים, ולכן הוא נוטה להסיר אותם בכל הזדמנות. כדי ”ליידד” אותו עם המשקפיים, מומלץ לערוך ”מסיבת משקפיים”: עוגה ,בלונים וסיפור הקשור למשקפיים. כך הילד ירגיש מיוחד ולא יפתח התנגדות כלפי החפץ החדש.
 
 
מהן הסיבות לפזילה של הילד שלי?
האמונה טפלה: אם קוראים לתינוק מאחורי גבו הוא מתחיל לפזול (כנראה מהמאמץ לראות מי נמצא שם מאחור),..לא נכון. אז תירגעו, לא עשיתם שום דבר רע.
 פזילה, כמו עין עצלה, קוצר/רוחק ראייה ואסטיגמציה (חוסר מיקוד), היא מחלה תורשתית. זה אומר שברוב המקרים יהיה אפשר למצוא בן משפחה קרוב או רחוק שסובל אף הוא מאותה בעיה. במקרים שבהם אלה ההורים, יש לתת את הדעת במשנה תוקף לנושא הראייה של הילד.

*הטבה חדשה בקופות החולים : משקפי ראיה חינם פעם בשנה עד גיל 18
כפוף לתקנון קופות החולים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
0